gavatx76 a écrit:La C14 fait partie de ces routes qui étaient en fait des toutes petites routes de rien du tout (encore que celle-ci justement, avait une certaine importance historique, c'était auparavant la route de la plage pour les andorrans et accessoirement les aragonais... ), et que la Generalitat a renuméroté en fonction du quadrillage du pays... même si ces routes n'ont pas de trafic . Je pense surtout dans le même secteur à la C37 entre Alcover, Valls et Igualada... Le trafic sur la voisine C241/C241e entre Montblanc et Igualada est bien plus important...
Sinon, cette C14 est en cours de doublement entre Reus et Alcover, et doit entre réaménagée (suppression de courbes) de Montblanc à Tà rrega. Et Artesa de Segre doit entre dévié d'ici peu. Les deux derniers aménagements font l'objet de décrets d'ajudication de travaux et/ou de projets de la Generalitat en Abril.
Et la N260 entre Adrall et la déviation de La Seu d'Urgell doit passer à 2x2 voies également.
Variant d'Artesa de Segre 14,7 MEUR
El Consell d'Administracià³ de GISA ha adudicat les obres de la variant d'Artesa de Segre per un import de 14,7 MEUR. Aquesta actuacià³ permetrà reduir el pas de vehicles per l'actual travessera de la C-14, que registra una alta intensitat de trà nsit, amb uns 9.000 vehicles diaris i millorar la seguretat vià ria. Es preveu que els treballs comencin després de l'estiu i tinguin un termini d'execucià³ de 12 mesos.
Nova via de 4,2 quilà²metres
La variant que ara s'impulsa tindrà una longitud de 4,2 quilà²metres i una amplada de 10 metres, amb una seccià³ formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d'1,5 metres d'amplada.
El traçat s'inicia a la C-26, al terme municipal de la Foradada; a continuacià³, discorre cap a l'est fins a connectar amb l'actual C-14, a uns 800 metres de l'inici i ja en el terme municipal d'Artesa de Segre. A partir d'aquest punt, la variant passa sensiblement paral·lela al Canal d'Urgell (costat sud) al llarg de 900 metres.
Posteriorment, la nova via se separa del Canal i es desplaça cap al sud fins a creuar el riu Senill amb un viaducte de 110 metres. A poca disté ncia, se situa l'enllaç final amb l'actual C-14.
La variant comptarà amb tres enllaços, per tal de facilitar-ne la connectivitat:
Enllaç inicial o enllaç oest, situat a la C-26. És un semienllaç que permet els moviments de Balaguer cap a Artesa de Segre i d'Artesa cap a Balaguer.
Enllaç centre, que connecta amb la C-14. És l'accés més directe al nucli urbà d'Artesa de Segre; esté format per una rotonda a diferent nivell que permet tots els moviments.
Enllaç final o enllaç est, a diferent nivell, que connecta amb la C-14 (cap a Ponts i Tà rrega). Tots els moviments sà³n directes, tret dels vehicles que arriben per la variant i volen tornar al nucli urbà d'Artesa de Segre.
Eric66 a écrit:Il ne manque en effet plus que la section Coll de Nargà³ - Adrall pour que cette C-14 soit irréprochable
Eric66 a écrit:As-tu des nouvelles de la route Vic - Olot ?
(celle-ci sera vraiment un nouvel axe)
gavatx76 a écrit:Eric66 a écrit:Il ne manque en effet plus que la section Coll de Nargà³ - Adrall pour que cette C-14 soit irréprochable
...Et la déviation de Ponts .
gavatx76 a écrit:Eric66 a écrit:As-tu des nouvelles de la route Vic - Olot ?
(celle-ci sera vraiment un nouvel axe)
Il me semble qu'elle sera ouverte en retard. Les travaux du tunnel de Bracons sont à l'heure. Ce qui coince, c'est la route à la sortie nord. Itinéraire neuf au printemps 2009? De toute façon, il manquera toujours les déviations de Les Preses et Olot, qui ne trouvent pas de trajets consensuels .
Utilisateurs parcourant ce forum : Aucun utilisateur enregistré et 1 invité